Dagje Khao Lak

's Ochtends vroeg op want we moeten weer terug naar het vliegveld, eerst met de metro, dan de bus en op het vliegveld aangekomen blijkt ons vliegtuig een aantal uur vertraging te hebben door slecht weer. Balen want we hadden verwacht rond een uur of drie bij het zwembad bij een resort in Khao Lak, Thailand te kunnen neerploffen. Uiteindelijk landen we twee uur te laat op Phuket. Alle toeristen vluchten richting taxi's en tourbussen en wij blijven verbluft achter. We willen de bus naar een neergelegen verkeerspunt om daar een vervolg bus te kunnen aanhouden om ons naar Khao Lak te brengen. Niemand weet hoe, maar dan zien we een bordje Airport bus en gaan daar maar wachten. En bingo, al gauw komt er een meisje op ons af, met de Airport bus worden we naar het kruispunt gebracht. Eenmaal uitgestapt begint het te druppelen en terwijl we naar de bushalte lopen begint het te hozen. Terwijl we onder een afdakje wachten zien we een bus met een noodvaart voorbij rijden. Michiel rent de stromende regen in en gelukkig stopt de chauffeur, het is inderdaad de bus naar het Noorden. De rit zou twee uur duren, maar na iets meer dan een uur worden we in het centrum van Khao Lak gedropt.

Iets toeristischer dan gedacht, maar mooie stranden en we vinden ons resort een stuk makkelijker dan in KL. Alleen is ons gereserveerde kamer aan iemand anders gegeven, volgens zeggen met dezelfde naam. Gelukkig weten we de receptionist te overtuigen ons een veel duurdere kamer voor dezelfde prijs te geven. Daar zitten we dan met onze backpacks in een dure airco kamer ;-) Een duik in het zwembad genomen en heerlijk Thais gegeten. Bij het ontbijt de volgende dag begint het een beetje te dagen dat we echt op reis zijn en die dag niks te doen hebben. We moeten helaas vandaag wel naar een andere, goedkope kamer switchen, en eigenlijk maar gelukkig want de wc blijkt verstopt te zijn en overstroomt met.... laten we dat maar achter wegen laten. Na het inpakken van de tassen gaan we richting strand. Het is bewolkt, gelukkig maar want we zijn erg wit vergeleken met alle bruine toeristen.

De golven zijn waanzinnig hoog, erg leuk en aan het eind van de dag nemen we een Thaise massage om alle stress van de afgelopen maand weg te laten kneden, heerlijk! Morgen gaan we met een boot mee om in vier dagen 14 duiken te doen, een Liveaboard, we hebben al zeven maanden niet gedoken dus we kunnen alle twee niet wachten. De komende dagen dus geen nieuwe verhalen.

Anne

Hey Marilyn & Michiel,

Wat een avonturen al tot nu toe! Heerlijk he, als het tot je doordringt dat je gewoon een aantal maanden vrij bent en kunt doen en laten wat je wilt!

Veel plezier met duiken, maar dat zal lukken denk ik....

Veel liefs,

Anne

p.s. knuffel van Melissa :)

J&J

Wat een leuke en spannende avonturen, nu al! Het duiken zal ook zeker heerlijk zijn. Het echte vrije gevoel zal dan zeker komen. Lieve groet, J&J

Jasper

Nice! Have fun met het duiken!

Chantal

Hoi hoi,

Leuk om te lezen!! Wat hebben jullie allemaal in KL gedaan?
Heel veel plezier met duiken! Maar dat is niet moeilijk.

Groetjes Chantal

Linde

He Marilyn en Michiel,

Wat een heerlijke verhalen om te lezen. Wat zullen jullie nu aan het genieten zijn in Thailand met de gastvrije bevolking en het heerlijke weer. Hierbij het contrast van zaterdag 5 december 2009 in Deventer:
Regen, regen, regen en ook nog een stevige wind. Druk druk druk (alle mensen zijn druk) in deze laatste weken voor de kerst en aso-mensen die midden op een drukke weg gaan omdat er geen parkeerplaatsen meer zijn en dan de middelvinger opsteken wanneer je de bestuurder aankijkt, zucht en dan maandag gewoon weer aan het werk, nogmaals zucht.......was ik ook maar in Thailand.....lekker chillen met een heerlijke cocktail in mijn bikini op het strand....Zucht...Nee, ik ga het de komende maanden doen met jullie blog en dan stiekem wegdromen!!!!

Vele groetjes, Linde

Danielle

Ha die M&M,

Heerlijk dat jullie nu even een paar dagen mogen duiken ipv reizen; het zal wel geen uitrusten worden (14 duiken in 4 dagen?!?!) maar vast wel genieten!! Geniet er van,

Kus

arielle

Hey M&M,

Wat leuk om alle verhalen te lezen, wel blijven schrijven op die blog he? Anders dan vervelen we ons allemaal in onze grijze hoekjes op aarde ;-) Veel plezier en vergeet niet af en toe naar boven te komen voor een verse shot lucht de komende 4 dagen!

kus